Karlar!



Var nere hos Jessica en sväng förut och drack ett par koppar kaffe. Jag kom mitt i fönsterputsning och matlagning. Hon tyckte att jag kom dit snabbt. Så hon blev lite chockad. Men vi fick putsat fönsterna och maten blev säkert gjord.
Det var Victor som skulle fixa maten, han stod till och med och diskade när jag kom dit. Så var tvungen att fråga honom om det var första gången i år, men det var det inte, enligt honom diskar han ofta, eller ja, stekpannan i alla fall. Han skulle skära upp ett par champinjoner och stod som ett frågetecken.

Victor: Hur ska jag göra då?
Jessica: Men det är väl bara att skära dem i små bitar? Hur svårt kan det vara?
Victor: Så här?
Jessica: Men harregud, inte så stora, skiva dem.
Victor: Men hur då?
Jessica: Men Victor, skär den på mitten sen skär du dem i skivor.

Ja, det är inte lätt. Sen efter en stund skruvade vi upp en hylla som Victor för flera veckor sedan skulle skruvat upp. Han kom inte så långt med det där.

Victor: Men hur lång tid tar det?
Jessica: Vadå för nåt?
Victor: Maten. Går det snabbt?
Jessica: Ja? Allt är tinat och pastan tar inte lång tid.
Victor: Men ska jag börja med köttet först då eller?
Jessica: Du kan nog göra allt samtidigt, det är små bitar kött och såsen tar inte lång stund heller.
Victor: Kan inte du göra det i stället?

Haha. Jag tyckte det var roligt i alla fall. Inte putsade han några fönster heller. Men han gav oss åtminstone skruvmejseln och skruvar. Det är väl alltid något?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0