Tjorven och Skrållan



Nu sitter jag här med ett stort problem.
De visar Tjorven och Skrållan på fyran eftersom att det är en sån där jobbig långfredag idag så börjar inte nyhetsmorgon förrän kl nio och inte finns det ett smack att kolla på, så det är bara att vänta ut tiden.

Men för att återgå till mitt problem. Vem fan är vem? Är Skrållan hunden? Eller är det ungen? Eller är det tvärtom? Eller heter hunden något annat? Och den feta ungen som jag antar är Tjorven eller Skrållan är det en tjej?
För den är fet i alla fall och ful. Man ser inte att det är en tjej om det nu ska vara en tjej. Och varför döper man sitt barn till Tjorven eller Skrållan? Är det ens namn Tjorven får mig att tänka på korv och namnet Skrållan på någon slags leksak till bebisar, typ en skralla.

Förstår mig inte alls på det där.

God morgon kära vänner. Sol i Göteborg idag! Hej och hå. Igår öste regnet ner, idag är det ytterst få moln på himlen. Idiotiska kastvindar hade vi här igår också, full storm. Livat.

Såg ni Criminal minds igår? Läskigt vill jag lova, men ack så bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0