- Do you want children? - No! - Why? - They are stupid?


Barn är bra dumma.
Jag stod nyss på balkongen (fråga mig inte varför, kallt som fan var det) och ser en unge gå över gården.
Inget konstigt med det tycker ni säkert. Men om ni hade sett hur min gård ser ut så hade ni förstått.
Den är fortfarande täckt av snö och is. Och eftersom det är töväder så bildas det vattenpölar över isen.
Idiotungen (ja jag tycker att jag har berättighet att kalla honom det) skulle naturligtvis gå där isen är täckt av vattenpölar. Även fast det fanns små gräsplättar som han kunde gå på.

För att komma fram till det jag ville säga så ramlade han. Jag höll på att dö av skratt. Hoppas han spräckte svanskotan så kanske han lär sig till nästa vinter om vädret blir det samma (gud förbjude) att han inte ska springa på vattentäckta isfläckar.

Så barn är omåttligt dumma. Nå ja, någon liten bright figur kanske där finns. Men inte i mina kvarter. Förutom jag då.
Men jag är ju inte ett barn längre, eller?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0