Allmänna funderingar och konstateranden


... Varför fortsätter folk att envisas säga: "Varför får det heta vitlök men inte negerboll?". Alltså, är ni dumma? Vit är en färg och neger är inte det (och dessutom ansågs ordet förr i tiden att vara ett skällsord). Och FYI det är ingen som säger att man inte får kalla den negerboll, men den heter det inte.

... Visste ni att Lime blir Emil baklänges? Inte? Nu vet ni i alla fall. Tur att ni har mig.

... Det här har jag visserligen sagt i flera år men nåväl. Killar är de nya brudarna. Jag trodde det var något som skulle dra över snabbt, men icke. Vad hände? Sen när börja ni bli dramaqueens, stalkers och lipsillar? Eller är det bara jag som råkar ut för dem? Hey hey, gråt hur mycket ni vill, men lämna mig utanför är ni gulliga. Jag vill ha en man.

... För att halka in på det första ämnet. Om ni nu vill kalla cocosboll för negerboll, varför kallar ni inte pepparkakor för negerkakor då?

... Det är oerhört irriterande när man är hungrig och inte kan komma på vad man vill äta. Jag vet inte vad jag är sugen på. Och jag orkar inte kolla i kylen/frysen så här sitter jag och hungrar ihjäl.

... Om man (som i mitt fall igår) beställer en Red Light District, vad säger det om en själv? Är det mitt undermedvetna som vill berätta något för mig? Vill jag egentligen satsa på en karriär i Amsterdam som en haschprostituerad dam? Eller tycker jag bara om rött ljus? Eller vill jag bara ha en bukett med tulpaner?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0