Dagens felsägningar och andra klumpiga uttryck


Här nedan får ni följa vad för tokigheter mamma har kläckt ur sig idag.

1. Vi spelar bokstavsrebus och mamma skriver: Rökit istället för rökigt.
2.
Mamma irritera mig och därför skulle jag irritera henne tillbaka genom att peta henne i ansiktet varpå hon utbrister: "Nej nej, inte i ansiktet, jag kan få åderbråck!"
3.
Mamma blir rasande för att jag leder när vi spelar spel och samtidigt under hennes tur är det ett himla liv i svalen, detta stör naturligtvis mamma, jag citerar: "Men vad fan sysslar de med? Går de med klackskor också? Skärper de sig inte snart så ska jag gå ut och sparka ner dem."
4:
Vi tittar på Efterlyst och mitt ben är i vägen så mamma ser inte tvn:
Mamma: "Kan du ta ned benet eller?"
Jag: Seriöst? Vad är det som är så viktigt att titta på? Det står "Vi beklagar avbrottet" Känns det som något du inte kan missa?

Mammor alltså.

Min bedrift idag har nämligen varit att tvätta upp en tröja som har hängt på stolen i mitt rum i flera månader. Man måste handtvätta skräpet och det orkar man ju aldrig göra typ. Eller hur?

Kommentarer
Postat av: Mammi

Så söt du är min älskade Gulletussa, men lugn lilla sjön ska nog hitta ett lite fel sagt ord av dig. När var och hur vet jag inte än men det kommer tro mig. Puss o natti natti

2010-03-17 @ 22:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0