Det blir aldrig som man tänkt sig


Hört vid frukostbordet.

Jag: Vet du...
Mamma: Nej, vad?
Jag: Jag tycker om ditt kaffe mer än mitt..
Mamma: Va sa du? Vad sa fröken?! Tycker du om mitt kaffe? Mitt?
Jag: Jaa.. Jag har tröttnat på mitt.
Mamma: Visst är det gott? Visst är det? Jag tror du kommer tycka om det med mjölk i.
Jag: Men jag dricker inte mjölk.
Mamma: Men det är gott? Eller hur? Mycket godare än ditt.


Jag tror det är det bästa som har hänt henne denna veckan. Men mest gottar hon sig i att jag äntligen(?) vek mig och erkännde att hennes kaffesort är godare än min. Jag har nämligen i månader sagt att hennes kaffe smakar skit.
Men idag smakade mitt arsle. Ja, det blir ju inte alltid som man tänkt sig...


Kommentarer
Postat av: Mammi

Ja Mammor vet nästan alltid bäst,iallafall JAG.Det tog tid att få dig inse att detta india malabar kaffets goda arom är bäst för oss på morgonen.

puss på dig min Gulletussa.

2010-03-12 @ 09:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0