Hej skeva drömmar och god morgon världen!


(Varning för ett längre inlägg.)

Jag gick och la mig efter Let's dance igår. Min mensvärk var för jobbig. Ja, jag välkomnar nu den här underbara veckan som fyller min kropp med vätska, smärtor som liknar knivhögg och att blöda som en stucken gris.

Det jag skulle komma in på har lite med det att göra. Jag drömde heltokigt i natt.

Jag var hos en läkare som skulle hjälpa mig med mina menssmärtor och han skulle ta bort någonting i mig (tror jag) som skulle få slut på värkarna om inte annat skulle jag inte få lika ont. Han grävde lite med någonting om jag var sövd kan jag inte minnas. Allting är frid och fröjd så jag får åka hem.
Men sen blir det komplikationer och det börjar rinna blod nerför mina ben, hemskt trevligt.
Mamma får panik och säger att vi måste åka in till sjukhuset. Min första tanke är "Fan heller, jag ska ut idag, jag ska inte till något jävla sjukhus." Yeah right, mamma är benhård och jag får gå längs andra lång i mysbyxor, partytop och flipflops(?) när alla andra är ute och har kul.
Alla som står utanför krogarna på andra lång vänder blicken efter mig när jag går förbi. Där går jag med den värsta värken jag någonsin haft och fly förbannad över att jag minsann inte fick gå ut.
Vi kommer fram till sjukhuset och går fram till receptionen. Läkaren vägrar ta emot oss och någon frågar vad problemet är. Vi förklarar och helt plötsligt blir jag sämre. Någon annan doktor tar emot oss och skakar på huvudet och skäms över den vanvård jag tycks har fått. Sen frågar han mig: "Har du druckit juice?" varpå jag svarar "Nej?".
"Det är väldigt viktigt efter en sån här operation att du dricker mycket jucie det förbättrar och underlättar läkningsprocessen."
Jaha. Det var ju ytterst trevligt. Inget om juice fick jag veta.
Det hela slutar med att den första läkaren jag hade blir granskad och det hela hamnar på löpet, tas upp på nyheterna och uppdrag granskning gör ett reportage som nämns: "Läkaren glömde säga att hon skulle dricka juice, flickan nästan dog."

Sen vaknade jag upp och tyckte mig höra att Morris höll på och spy men det gjorde han inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0