Pappa försöker köra mig ut ur landet


Jag och pappa sitter och diskuterar jobb.

Pappa: Men du kan åka till USA som au pair?
Jag: Är du äcklig eller?
Pappa: Haha, vadå?
Jag: Tror du jag vill åka till USA? Det är ett jävla sketland och där ska jag sitta helt själv med en gnällig unge på halsen?
Pappa: Men Irland då? Det är ett fint land.
Jag: Jo visst är det det. Men nej. Jag kommer aldrig förstå deras dialekt.
Pappa: Skottland?
Jag: Men det är ju samma sak.
Pappa: England?
Jag: Kanske jag hade kunnat göra om man var ett par som åkte.
Pappa: Men åk till Norge å rensa fisk?
Jag: Nej, jag kommer aldrig kunna ta en Norsk seriöst om han/hon börjar gapa på mig. Jag kommer bara skratta.

Får en stark känsla av att pappa vill köra ut mig ur landet. För han kan ju inte mena väl med det här, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0