Saker jag har funderat på



...Födelsedagskalas - Varför planerar man sitt eget födelsedagskalas? Är det inte meningen att man ska bli uppvaktad när man fyller år? Nejdå, här ska man bjuda på mat, tårta och drycker och visst får man disken också. Hur idiotiskt som helst.

...Ta det vackert - Varför säger man så? När någon ska gå ut och göra stan till exempel? "Ta det vackert nu!" Vadå? Ska jag gå mer graciöst? Enbart prata med vackra människor? Nej nästa gång jag går ut ska jag ta det fult!

...Max-hamburgare - Om Max-hamburgare nu är de godaste i Sverige, varför finns den då bara vid Nya Ullevi i Göteborg? Om alla nu bör äta Max-hamburgare bör inte restaurangen ligga lite mer lägligt? Som i stan? Om nu maten är så god, varför finns det då inte fler restauranger?

...När människor frågar "hur mår du?" - Varför tar människor för givet att jag undrar hur dem mår bara för att de frågar mig? "Hur mår du? Jodå bra." "Jotack, jag mår bara bra jag med." Jaha? Frågade jag dig? Jag hade frågat om jag hade brytt mig.

Det här är saker jag har funderat på och som irriterar mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0