Spoiler alert!


Jag tog mig en tur in till stan för att träffa pappa och dricka kaffe.

Pappa: Jag såg den där filmen som skulle vara årets bästa film. Jag stängde av efter en halvtimme.
Jag: Men vad handlade den om då?
Pappa: Blablabla.. Blablablabla... Krig.
Jag: Jaha, fyfan vad tråkigt. Jag gillar inte krigsfilmer där dödar dem på måfå. Inte lika kul som när det är ett planerat mord som har en känslomässig innebörd, det blir mer rått då.
Pappa: Ehh, jaa.. Jag har även börjat kolla på "Veronica decides to die".
Jag: Jaha, hur verkar den då? Jag har läst boken.
Pappa: Jag har kommit dit där hon försöker ta livet av sig själv och hamnar på sjukhus.
Jag: Ja, men det är ju det den handlar om. Sen i slutet dör hon.
Pappa: Men åååååh. TACK SÅ MYCKET.

Vadå? Det hade ju han också vetat om han hade läst boken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0