Vad har Kina och Efterlyst tillsammans?



Jag och mamma ligger och tittar på Efterlyst och i slutet av programmet svarar Leif GW Persson på frågor insända av tittare. En fråga är naturligtvis om åtalet mot Mats Alm. Frågan lyder i stil med om Mats Alm historia verkligen håller osv.

Leif GW Persson:
(babblar på om historian Mats Alm gav strax efter hans fästmö försvunnit) Han ska då tydligen ha blivit kidnappad av ett par skumma kineser, blivit lagd i en bagagelucka och legat där i tre dagar för att sedan vakna upp bredvid sin...
Mamma: Min hatt den har tre kanter, tre kanter har min hatt. Och har den inte tre kanter då är den inte min hatt. Jag kan se Mats Alm sitta där i rättegångssalen och nynna: Min hatt den har tre kanter..

I bakgrunden hör jag fortfarande Leif GW Persson babbla på men tappar fokus då mamma sätter igång med rörelser.

Mamma: Se så här sitter han nog (gestikulerar över huvudet och "ritar en hatt med tre kanter"), min hatt den har tre kanter...

Det var kul, jag kunde inte hålla mig. Men hon vet inte när hon ska sluta. Alldeles nyss satt hon fortfarande ute i köket och sjöng men i och för sig på: Vart bor du min lilla råtta i en hatt!

Good night, sleep tight, people!

Kommentarer
Postat av: Mammi

Mammi sjunger fina sånger till dig min Gulletussa. Bona cera senorita and kiss me good naight lalalala

2010-03-31 @ 23:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0