What if God was one of us?


Ibland tar min fantasi överhanden och jag sitter och funderar på Gud.
Jag kan inte säga att jag tror på Gud men gillar att leka med tanken på hur han är och hur han beter sig där han är.

"Titta min son! Här har jag skapat världens största påskbrasa till dig av jordbefolkningens tillgångar! Visst luktar brända pengar bra?!"

Vips så har vi en finanskris, allt för att Gud ville skapa en omänskligt stor brasa till Jesus.

Sen tror jag han sitter på ett antal knappar. Som han känner för att trycka på när hans vardag blir lite tråkig.

Röd: För bränder, dödlig värmebölja och vulkanutbrott.
Grön: För orkaner och jordbävningar.
Blå: För översvämningar, tsunamis och onödigt ösregn.

Han är en egoistisk och maktgalen jävel den där Gud. Men ibland lägger han säkert sin goda sida till.
Som när vi får värme i behaglig mån, regn för att jorden inte ska torka ut och en vinst på en trisslott när vi minst anar det.

Jag tror att Gud och Djävulen är samma person(?). Lite Dr. Jekyll och Mr. Hyde. A little bit personlighetsklyvning.


(Kom nu ihåg att allt jag skriver inte ska tas på fullaste allvar. Jag är välmedveten om de olika uppfattningarna gällande Gud och Jesus. Men fantasin sätter inga gränser. Speciellt inte min.)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0